"De mensen boven ons"

Daniii 01 augustus 2021
In het boek De mensen boven ons wordt het verhaal verteld over Libby, Lucy en Henry.

In een goot huis in het Londense Chelsea ligt een baby wakker in haar wiegje. Gevoed en verzorgd, wacht ze vrolijk tot iemand haar oppakt.
In de keuken liggen, naast een haastig gekrabbeld briefje, drie lichamen. Ze zijn al enkele dagen dood.
Wie heeft er in de tussentijd voor de baby gezorgd? En waar is diegene gebleven?

Het verhaal wordt verteld door de ogen van Libby, Lucy en Henry. Henry verteld over het verleden, Lucy en Libby over het nu. Ik vind deze manier van schrijven erg fijn. Je leert de personages goed kennen en je krijgt een duidelijk inzicht in het leven. Ik vond het vooral fijn om door de ogen van Henry te lezen hoe het er toen ze jonger waren aan toe ging in het huis. Ondanks dat je alleen maar uit de ogen van deze drie personages leest leerde je de naasten van de personages ook goed kennen. De schrijfstijl van Lisa vind ik erg vlot, dit leest gemakkelijk en zorgde er ook voor dat ik het boek snel uit had.

De mensen boven ons is een Thriller. Dit is normaal niet het genre wat ik graag lees. Op aandringen van een boekenvriendin aan dit boek begonnen, en oh wat ben ik blij dat ik dit gedaan heb! Het verhaal pakt meteen en was meteen erg spannend. Ik kon het boek moeilijk wegleggen en kon niet wachten tot al mijn vragen beantwoord werden!

De mensen boven ons is een spannend verhaal dat je vasthoud tot aan de laatste bladzijde!

Meer recensies van Daniii