"De verloren erfgenaam"

Daniii 03 november 2021
In het boek De verloren erfgenaam wordt het verhaal verteld van Avery Grambs.

Avery’s leven is niet meer hetzelfde sinds Tobias Hawthrone haar zijn fortuin naliet – op voorwaarde dat ze een jaar lang in zijn huis zou verblijven, samen met de rest van zijn net onterfde familie. Ze ontdekte al snel dat het geen toeval is dat haar naam in het testament van Tobias staat, maar waarom hij zijn miljarden precies aan haar toevertrouwde weet ze nog steeds niet. Ze is vastbesloten om antwoorden te vinden.

Met elk nieuw raadsel en elke aanwijzing raak Avery dieper verstrikt in het web dat de oude Tobias voor zijn dood gespannen heeft. Samen met de Hawthorne-kleinzoons doet ze de ene schokkende ontdekking na de andere. En dat er nog steeds mensen zijn die haar liever zien vertrekken, maakt het er niet gemakkelijker op.

Het verhaal wordt verteld door de ogen van Avery. Ik vind deze manier van lezen erg fijn, je leert haar personage op deze manier goed kennen. Je begrijpt (vooral omdat dit het 2e deel uit de serie is) ook waarom ze bepaalde keuzes maakt door het verhaal heen. Ondanks dat er maar door één oogpunt geschreven wordt, leer je de andere personages ook goed kennen. Dit komt mede omdat dit het 2e deel van een serie is.

De schrijfstijl van Jennifer vind ik erg fijn. Het verhaal is niet al te moeilijk beschreven en mede hierdoor las ik vlot door de hoofdstukken heen. Er zit een kleine spanningsboog in het verhaal wat vooral aan het einde flink versterkt wordt, mede hierdoor kon ik vooral aan het einde het boek moeilijk wegleggen.

Vergeleken met het 1e deel van de serie vond ik dit boek een tegenvaller. Het duurde erg lang voordat ik in het verhaal zat. Eenmaal over de helft zat ik er weer helemaal in en las ik het boek in een keer uit! Ik vind het jammer dat er minder puzzels in het verhaal zaten, wat er denk ik ook voor zorgde dat ik minder snel het boek oppakte als ik hem had weggelegd. Ik heb begrepen dat er nog een 3e deel in de serie verschijnt in 2022, ben hier erg benieuwd naar en ga deze zeker lezen!!!

De verloren erfgenaam is een leuk boek als je houd van mysterie en het oplossen van raadsels. Een spannend en meeslepend verhaal wat je in een ruk uitleest!

Meer recensies van Daniii