"Het begint met een vonk"

Daniii 06 december 2021
In het boek Het begint met een vonk, wordt het verhaal verteld van Parker Maloney en Madeline (Maddie) Freemont. Het begint met een vonk is deel 5 van de Redwood Ridge-serie.

Parker is de sheriff van het stadje Redwood. En hij is een van de weinige singles in de stad die het niet op een rennen zet als de zogenaamde dragonders eraan komen – de O’Grady-dames die iedereen in Redwood schaamteloos proberen te koppelen. Parker vindt het niet erg om aan iemand gekoppeld te worden. Tenminste, totdat Maddie, zijn aartsvijand van de middelbare school, in Redwood verschijnt. Zij is de enige die hem met slechts enkele woorden op de kast kan krijgen. Hij zou haar soms wel kunnen wurgen. Of kussen. Hoe dan ook, zolang ze maar haar mond houdt…

Het verhaal wordt verteld door de ogen van Parker en Maddie. Deze manier van schrijven vind ik erg fijn. Zoals in de voorgaande boeken leer je de hoofdpersonages op deze manier goed kennen. In deel 5 van de serie blikken we toch nog even terug naar Jason en Ella uit deel 4 en de broertjes O’Grady uit deel 1 t/m 3. Erg leuk dat Kelly deze personages nog even terug laat komen in het verhaal!

De schrijfwijze van het verhaal is zoals bij alle andere delen van de serie weer geweldig! Het verhaal leest erg vlot en het verhaal is niet al te moeilijk beschreven. Ik werd in het verhaal gezogen en kon het boek maar moeilijk wegleggen.

Wat ik voor nu heb begrepen is dit het einde van de Redwood Ridge-serie. Hier baal ik ontzettend van, want ik kan voor nu zeggen dat dit de beste serie is die ik ooit heb gelezen! Voor nu ga ik gewoon nagenieten van de 5 fantastische verhalen, en later lees ik ze gewoon nog een keer!

Het begint met een vonk is een heerlijke romantische feelgood die ik iedereen kan aanbevelen!

Meer recensies van Daniii