"De bedrogene"

Daniii 05 juli 2021
In het boek De bedrogene wordt het verhaal verteld van Hollis Eastoffe.

Nadat Hollis het koninkrijk Coroa is ontvlucht en ze de herinnering aan Silas achter zich heeft gelaten, probeert ze zich aan te passen aan het leven in Isolte. De genegenheid van de Eastoffes in hierbij meer dan welkom. Maar de rust die Hollis heeft gevonden zou weleens verstoord kunnen worden door Etan, de norse neef met een grote afkeer tegen Coroa en iedereen die daarvandaan komt.

Terwijl de spanningen hoog oplopen, bereikt de onrust in het koninkrijk Isolte een hoogtepunt. De Eastoffes hebben misschien de macht om een wrede koning te onttronen, maar dat kunnen ze alleen met behulp van Hollis. Maar kan een jonge vrouw die alles kwijt is, het lot van haar nieuwe vaderland boven haar eigen geheime verlangens plaatsen???

Het verhaal wordt verteld door de ogen van Hollis. Dit was ook het geval bij het boek De beminde, wat deel 1 van deze serie is. Ik vind het fijn om op deze manier het verhaal te lezen, je leer haar personage ondanks dat ik deel 1 al gelezen had nog beter kennen. Ondanks dat je leest vanuit het perspectief van één karakter leer je de naasten van Hollis goed kennen. Het verhaal wordt niet al te moeilijk verteld, je leest er vlot doorheen en Kiera gebruikt niet al te moeilijke woorden. In het eerste boek zat richting het einde van het verhaal een plottwist, en het tegenovergestelde gebeurde in dit verhaal. Kiera heeft ondanks de voorspelbaarheid van het verhaal mijn aandacht tot op de laatste regel weten vast te houden en hier ben ik ontzetten blij mee!

Nog altijd ben ik een groot fan van Kiera haar werk. Natuurlijk overtreft deze serie, de selectie-serie, niet naar mijn mening maar dit is een zeer goede tweede! De cover van het boek is wederom prachtig, zoals we bij de boeken van Kiera gewend zijn. Hij past perfect bij het eerste boek, en kan daarom niet ontbreken in mijn boekenkast!

De bedrogene heeft De beminde zeker overtroffen. Het is een sprookjesachtig en romantisch verhaal wat iedere Kiera Cass fan gelezen moet hebben!

Meer recensies van Daniii