"Mr. swipe right"

Daniii 13 september 2021
In het boek Mr. swipe right wordt het verhaal verteld van Cali.

Na een verbroken huwelijk besluit de verlegen Cali een profiel aan te maken op een datingapp. Als ware Tinder-maagd verkent ze vol enthousiasme haar opties, en stapt ze steeds verder uit haar comfortzone. Ze heeft het erg leuk met verschillende mannen die ze ontmoet, maar ze is op zoek naar méér dan alleen een leuke tijd. Als ze dat vindt, durft ze dan haar gebroken hart opnieuw open te stellen???

Het verhaal wordt verteld in verschillende perspectieven. Vooral door de ogen van Cali, maar soms op random momenten in een hoofdstuk wordt dit aangepast naar de andere personages in het verhaal. Ik vind dit erg lastig lezen, en had graag gezien dat er bijvoorbeeld een naam werd vermeld voordat het verhaal verder ging. Ik moest ook heel goed nadenken wiens verhaal ik nu ook alweer aan het lezen was. Omdat het grootste deel door de ogen van Cali werd verteld leerde je haar personage iets beter kennen. Ze heeft een leuke persoonlijkheid en op sommige puntjes herkende ik mijzelf in haar, wat ik erg leuk vind. Door het verspringen van de perspectieven in het verhaal leer je ook alle andere personages wat beter kennen, wat op zich fijn is zodat je de keuzes die ze maken door het verhaal heen wat beter gaat begrijpen.

Voor mijn gevoel kwam het verhaal maar moeilijk op gang, kwam met moeite door de eerste 15 hoofdstukken (de hoofdstukken waren erg kort, wat stiekem ook wel fijn was). Ik weet niet hoe het komt, maar na die 15 hoofdstukken ging bij mij de knop om en las ik het boek in een keer uit. Het verhaal zit vol herkenbare en hilarische momenten waardoor ik eigenlijk wel moest doorlezen.

Mr. swipe right is een luchtige feelgood roman dat zeker de moeite waard is!

Meer recensies van Daniii