Grappig, stevig flapjesboek over een wolf met ontembare trek

Dayenne 17 augustus 2020
De wolf heeft ontzettende honger.
Een vogeltje
Een eekhoorn
Een kikker
Een konijn
Als dat maar goed gaat!

De wolf heeft honger is een verzorgd ogend en vrolijk kartonboekje. Het boekje is leuk voor jonge kinderen, omdat ze de flapjes kunnen omslaan om te zien wat de wolf doet. Hij eet de dieren op, maar dan maakt hij een foutje, want hij eet een egel! Oeps!

Sommige kinderen vinden het misschien spannend dat de wolf de dieren opeet, maar gelukkig weet illustrator Agnese Baruzzi een originele draai aan dit verhaal te geven, waardoor het verhaaltje goed eindigt. Het verhaal is daardoor grappig en leuk voor jonge kinderen ( en vegetariërs).

Het kartonboekje heeft een mooie vormgeving. Het boekje is stevig en heeft stijlvolle glanzende pagina’s. Op elke twee pagina’s staat de wolf en achter de flapjes kun je ontdekken wat de wolf doet. De flapjes maken het boek verrassend en maken het lezen interactief, wat extra leuk is voor peuters en kleuters.

De illustraties zijn redelijk simpel, maar duidelijk herkenbaar en tegen een vrolijk gekleurde achtergrond weergegeven. De wolf heeft een beetje een donkere en norse uitstraling, maar de andere dieren zijn lief afgebeeld, waardoor ze er bijna om vragen om ze steeds opnieuw te bekijken.

De wolf heeft honger is een leuk flapjesboek voor peuters en kleuters. Ik waardeer het boek met 4 sterren.

Gelezen en gerecenseerd voor In de Boekenkast, zie voor meer recensies: www.indeboekenkast.com.

Meer recensies van Dayenne