Meeslepende thriller

Dayenne 08 juni 2020
Na bijna tien jaar van afwezigheid keert Emily weer terug naar haar geboortedorp Bare Border. Haar zus Madeline heeft gevraagd of ze langs wil komen. Inmiddels zijn hun beide ouders overleden en hebben de zussen nog maar sporadisch contact. Emily heeft niet echt goede herinneringen aan Bare Border en haar ouderlijk huis, maar toch gaat Emily op het verzoek van haar zus in. Aangekomen in haar geboortedorp maakt Emily kennis met haar neefje en nichtje, die ze nog niet eerder gezien heeft en praat ze bij met haar zus. Wonderlijk genoeg is Madeline de volgende ochtend spoorloos verdwenen. Emily doet er alles aan om haar zus terug te vinden, maar moet ondertussen ook voor haar neefje en nichtje zorgen.

De verdwijning van Madeline is een groot mysterie. De aanloop in het boek naar de vermissing van Madeline is niet lang, waardoor de spanning al snel in het verhaal zit. In eerste instantie is er twijfel of Madeline vrijwillig is verdwenen of dat haar iets is overkomen. De vermissing van Madeline en de bijbehorende onzekerheid zorgen voor een meeslepend verhaal. De auteur maakt gebruik van verschillende plotwendingen, waardoor de spanning aanwezig blijft en de dader lange tijd moeilijk te identificeren is. Oude geheimen blijken uiteindelijk de aanleiding te zijn van de vermissing van Madeline en Emily doet er alles aan deze geheimen te ontrafelen.

Het verhaal is geschreven vanuit het perspectief van Emily. Emily heeft niet enkel goede herinneringen aan haar jeugd. Het contact met haar zus was met name in hun tienertijd niet altijd even goed. Emily werd buitengesloten en ook nog eens gedumpt door haar grote jeugdliefde. Ook zijn de ouders van Emily en Madeline gescheiden toen haar vader een ander bleek te hebben. Emily is toen met haar moeder meegegaan en Madeline met hun vader. Dit heeft de band tussen de zussen niet beter gemaakt. In het verhaal lees je hoe Emily het verleden ervaren heeft en hoe ze probeert hiermee om te gaan nu ze weer terug is in Bare Border.

Auteur Carissa Ann Lynch is Amerikaanse en heeft al enkele bestsellers op haar naam staan. Mijn zus wordt vermist is het eerste boek dat van deze auteur in het Nederlands is verschenen. Lynch heeft een toegankelijke schrijfstijl, waardoor het boek vlot leest. De auteur heeft de spanning in het verhaal goed opgebouwd, waarbij aandacht is voor de vermissingszaak, maar ook de persoonlijke ontwikkeling van Emily. De auteur heeft hier een goede balans in gevonden.

De thriller Mijn zus wordt vermist is dankzij de plotwendingen en vlotte schrijfstijl van de auteur een meeslepende thriller. Ik waardeer dit boek met 4 sterren.

Gelezen en gerecenseerd voor In de boekenkast.

Meer recensies van Dayenne