Mooie afsluiter van de serie!

‘Things we left behind’ is het derde deel in de Knockemout-serie. In de voorgaande delen was het al duidelijk dat er iets aan de hand was tussen Sloane en Lucian. Ik was dan ook erg benieuwd naar wat er met hen was gebeurd en waarom ze zo op gespannen voet leefden.

Door een duik in hun verleden is Score erin geslaagd de personages een bepaalde diepgang te geven. Ik had echt niet kunnen voorspellen dat Sloane en Lucian hun verleden er zo zou uitzien. Score heeft een realistische en goed uitgewerkte verhaallijn gecreëerd.

Dat realistische is ook terug te vinden in de verhaallijn van Sloane en Lucian in het ‘nu’. Sloane gaat net door een moeilijke tijd en bovendien verlangt ze steeds meer naar een gezin. Daarom begint ze te daten en dat zorgt voor een boeiend proces. Score heeft bovendien een goede spanningsopbouw weten te creëren door een zaak die Sloane maar niet kan loslaten. Er waren dus genoeg verhaallijnen die van dit dikke boek een boeiende rit maakten.

Over het algemeen nam het verhaal me dan ook voortdurend mee op sleeptouw. Ik vond de dynamiek tussen de personages van bij het begin intrigerend. Ongeveer in het midden van het boek was er wel even een stuk dat iets langdradiger was, maar uiteindelijk kwam de vaart naar mijn gevoel weer terug in het verhaal.

Dit boek las dan ook vlot. De 672 pagina's lazen als een sneltrein. Spanning en mysterie werden afgewisseld met een goede portie 'romance' en diepgang. Sloane is een liefhebbend personage dat zich inzet voor rechtvaardigheid en goede doelen. En Lucian is... Lucian. Zijn 'you love it or you hate it'-karakter bracht een bepaalde, interessante onvoorspelbaarheid met zich mee.

'Things we left behind' is dus een mooie afsluiter van deze serie. Hoewel het verhaal op een bepaald moment wat te uitgesponnen werd, heeft Score verschillende verhaallijnen met elkaar weten te vervlechten. Ze heeft de serie dan ook mooi afgerond. Alle losse eindjes werden aan elkaar geknoopt. Ik neem dus met een goed gevoel afscheid van Knockemout. Maar ik ga de personages ook wel een beetje missen.

Meer recensies van De Boeken Recensent