Vermakelijk leesvoer

deleestrein 04 oktober 2020
De schrijfster Caronline Hulse heeft met het boek 'De vakantie' een spin off willen maken van de boeken van Lianne Moriarty, dezelfde opbouw, vrijwel dezelfde schrijfstijl en het idee voor het verhaal zou ook zo van Moriarty afkomstig kunnen zijn. Echter is Moriarty een meester in het vertellen van dit soort verhalen. Ze zijn vrij voorspelbaar met hier en daar een twist en geeft veel leesplezier. Dit boek is net iets té voorspelbaar, de personages hebben allemaal een menselijke afwijking, waardoor ze voor de lezer erg herkenbaar zijn. Ze zijn helaas ook zo herkenbaar dat de gebeurtenissen te verwachten zijn. De proloog is tevens het einde van het boek en schuin gedrukt, tussendoor wordt er door bij-personen verhalen vertelt die ook schuingedrukt zijn, deze hebben te maken met de gebeurtenissen die plaatsvonden tijdens de vakantie en lichten hier een daar een tipje van de sluier op. Helaas haalt dit een beetje de vaart uit het verhaal, een verhaal wat op zich wel lekker vlot doorleest, (in twee-en half-uur was het boek uit), maar wat geen indruk achterlaat. Vermakelijk leesvoer maar de schrijfster zal naar mijn inziens meer een eigen mening moeten ontwikkelen.

Meer recensies van deleestrein