Spannend maar totaal geen emotie of diepgang

deleestrein 01 juli 2019
De auteur Mariëtte Middelbeek heeft reeds achttien boeken op haar naam staan. Ze debuteerde met Single & Sexy en brak definitief door met Turbulentie. Naast romans schrijft ze bundels met waargebeurde verhalen en jeugdthrillers. In 2018 verscheen haar eerste thriller voor volwassen, Flashback. En nu dan haar tweede thriller Revanche.
Het thema van een ontvoerd kindje leent zich natuurlijk geweldig voor een thriller, een groter drama is er niet denkbaar. Het verhaal wordt prima beschreven maar de echte emotie, die zo overduidelijk bij dit gegeven hoort, ontbreekt. Het verhaal kabbelt voort en zit erg in de 'en toen - en toen' sfeer, waardoor het je niet raakt. De personages blijven oppervlakkig, wat jammer is want elk personage die deelneemt aan het verhaal heeft een belangrijke invloed en dan zou een verdieping van deze of gene erg gewenst zijn.
Ook zitten er hier en daar onafgewerkte stukken in het verhaal, zo ontbreekt er bij een bepaalde uitkomst een compleet motief. Het boek deed mij sterk denken aan 'De eetclub' van Saskia Noort. Ook daar draait het om een bepaalde vriendengroep waarin uiteindelijk niets is wat het lijkt.
Een verhaal waar je een paar uur spannend lees plezier aan beleeft maar wat het thriller gehalte bij lange na niet haalt voor mij.

Meer recensies van deleestrein