Een rollercoaster aan gevoelens en belevenissen

Het verhaal speelt zich af in Madrid in 1834. Een moeilijke, gevaarlijke en onstabiele tijd. Komt nog de uitbraak van cholera erbij en dat maakt het nog ingewikkelder.
Lucia, het hoofdpersonage, is mijn grote favoriet. Wat een karakter en een doorzetter. Een jong meisje met een hard leven maar eentje dat haar goede hart behoudt.
Al was het verhaal naar het einde toe heel heftig/heldhaftig toch vond ik het geheel geloofwaardig. Het maakte het verhaal ook super spannend tot het einde. De data/feiten zijn goed nagetrokken. De handelingen van de personages zijn geloofwaardig.
Ik vond het een heel spannende roman. Ik wilde doorlezen om te weten wat er met de personages zou gebeuren. Het hele verhaal is heel filmisch beschreven. Soms zocht ik ook de straten van Madrid op op het web om een idee te hebben hoe het er allemaal uitzag. Ik zal zeker nog boeken van deze auteur lezen.
Een rollercoaster aan gevoelens en belevenissen en dat op het randje van je stoel!!

Meer recensies van Denise Depoorter