Dit boek leest als een stuk chocolade...

de.sebastiaan 27 mei 2020
De afgelopen weken zag ik dit boek de heeeeeele tijd voorbij komen! ‘Het verdwenen eiland Kivamba’ is het eerste deel van @michaelreefs zijn nieuwe reeks ‘De Tempeljagers’. Nu ga ik het lezen. De campagne heeft bij mij dus gewerkt.

In het chateau van de familie Klaver vinden drie vrienden en een avontuurlijke tante een kaart. De kaart van het verdwenen eiland Kivamba. De tante van de broertjes Noah en Finn is al een tijd opgehouden met ontdekken maar de drang naar het avontuur zit in haar DNA. Met een smoes neemt ze Noah, Finn en hun vriendin Tess mee naar Madagaskar. Zullen ze zonder kleerscheuren dit avontuur overleven?

Een gevaarlijke jungle? CHECK! Een geheimzinnige tempel? CHECK! Een badass slechterik? CHECK! Dit is echt een klassiek avonturenboek. Dit boek leest als een stuk chocolade. Je hebt het al vaak gehad maar het verveelt nooit!

Eerst maar even over die tante. Lara is de meest onverantwoordelijke tante ooit, maar MAN! Had ik maar zo een tante. En toch heb ik het idee dat ik haar ken. Dat ik haar ken van vroeger. Van toen ze nog jonger was. Van toen ik nog jonger was ;)

Dit leest verrassend soepel en ik wil maar door blijven lezen. Het geheim? Gewoon elk hoofdstuk eindigen met een cliffhanger! Absoluut geschikt voor de kinderen die lezen niet zo een fijne bezigheid vinden. Dus echt een boek voor mijn kleine ik. Hij zou dit keer op keer op keer op keer hebben gelezen en elke keer vanaf het puntje van zijn stoel.

Een heerlijk no-nonsens boek waarvan ik het tweede deel ook zeker ga lezen! Alhoewel ik denk dat het tweede deel “De Tempeljagers: In de stoel bij de psycholoog” gaat heten...

Meer recensies van de.sebastiaan