een soort van recensie ofzo: Vlo en Stiekel 'Vliegen zwammen' (7+)

de.sebastiaan 04 augustus 2020
Mijn Pieter Koolwijk queeste zet ik voort met ‘Vliegen Zwammen’. Het tweede deel van ‘Vlo en Stiekel’.

Stiekel praat met een vlieg. Is dat raar? Eigenlijk niet (want Stiekel) maar Vlo voelt al een beetje dat er een avontuur aan zit te komen. En het blijft niet bij 1 vlieg. Want wat nou als er duizenden vliegen tegelijk tegen Stiekel aan lopen te zwammen? Vlo moet in actie komen.

Ik lees nauwelijks 7+ boeken maar als Pieter ze schrijft ben ik van de partij! En helemaal als Stiekel erin zit! Ook in dit boek is Stiekel weer een bron van inspiratie voor mij. Blijf bij jezelf en laat je niets wijs maken door wat iemand anders eventueel van je zou kunnen vinden.

‘Vliegen zwammen’ is een tof avontuur waar ik in een keer doorheen ging. Het is vrolijk, fantasierijk en ook wel een beetje spannend. Moet ik het nog hebben over de tekeningen van Linde? Jup. Want die zijn wederom te gek! Tot hier de soort van recensie over dit boek. Ik wil het even hebben over Stiekel.

Laatst deelde Pieter de cover van ‘Gozert’ met de vraag of we de Stiekel pop op de cover wel hadden gezien. MIB. En toen was ik wel heel heel héél erg benieuwd naar iets…

Bestaat Stiekel in het ‘Gozert’ universum? En deze benieuwdheid groeit langzaam uit tot een verlangen. Een 10+ boek over Stiekel. Blijft Stiekel zoals ze is of wordt het leven toch ingewikkelder naarmate ze ouder wordt. Hoe gaat de wereld om haar heen naar haar kijken? Denken de mensen dat ze gek is? Welke invloed heeft ze op Vlo? Wordt hij beïnvloed door hoe de wereld naar haar kijkt of ziet hij haar voor wie ze is? Zit Stiekel in dezelfde inrichting als Ties en Luna? En zo kan ik nog wel even doorgaan… Dit zou nog eens te gek zijn.

Zou jij net als ik een 10+ boek over Stiekel waanzinnig vinden?

Meer recensies van de.sebastiaan