Geweldig boek

Desirée 20 september 2019
Privedetective Cormoran Strike krijgt op zijn kantoor een verwarde Billy op bezoek. Hij zegt dat hij als kind een moord heeft gezien. Billy vertrekt plots en is onvindbaar. Strike gaat zelf op onderzoek uit, om het verhaal van Billy na te trekken.

Robin Ellacott is in dit deel weer van de partij als de compagnon van Strike. Ook zij helpt om het verhaal van Billy uit te zoeken. Zij gaat zelfs bij de Houses of Parliament werken om informatie te vinden. Zo komen ze terecht in een ingewikkelde familiegeschiedenis met veel geheimen.

Wederom een geweldig boek van Robert Galbraith (pseudoniem van J.K. Rowling). Heerlijk om in dit vierde deel weer verder te lezen hoe de levens van Strike en Robin verder gaan.

Af en toe wel wat langdradig, maar wat wil je met zo’n dikke pil van 732 bladzijden. Ook moet ik toegeven dat ik de setting waarin het verhaal zich afspeelt, de politiek, mij wat minder aanspreekt. Ik heb mezelf af en toe moeten aanmoedigen om dit zwaarlijvige boek weer op te pakken.

De personages van Strike en Robin zijn geweldig beschreven en ze lijken gewoon echt te bestaan en zijn erg vertrouwd. Wel vind ik dat er te veel personages in dit boek voorkomen, waardoor het verhaal soms onduidelijk wordt.

De oorspronkelijke titel is ‘Lethal white’, dus de Nederlandse titel ‘Witte dood’ is een prima vertaling.

De cover past mooi bij de eerder verschenen omslagen.

Het slot was spannend met de nodige twist!

Meer recensies van Desirée