Een sterke thriller

de_Stefs 09 januari 2020
DNA wordt verteld via verschillende personages. De (gruwelijke!) moorden worden beschreven vanuit commissaris Huldar, de dader vanuit psychologe Freyja en getuige Margrét, de gecodeerde berichten vanuit radiozendamateur Karl. Dit en het feit dat regelmatig gewisseld wordt tussen de personages maakt dat de spanning lang blijft hangen. Je wil weten hoe het verhaal verder gaat na een cliffhanger, maar je gaat eerst verder met een ander personage. Dit heeft als risico dat je gaat afhaken, maar bij mij werkte het spanningverhogend.

Ondanks de typfouten in het e-book, was de schrijfstijl wel prettig. Beschrijvingen van personen en gebeurtenissen waren goed en beeldend. De hoeveelheid informatie die je als lezer krijgt is ook precies goed. Hierdoor kun je lekker mee puzzelen wie de dader is.

Ik heb het boek in ieder geval met veel plezier (en gruwel bij sommige 'scenes') gelezen en vind dit boek een zeer goede thriller. Ik kon het moeilijk wegleggen en had het boek liefst in 1 ruk uitgelezen.

Meer recensies van de_Stefs