mooi verhaal over strijd tussen vader en dochter

Diane Kooistra 17 oktober 2019
Ik lees een boek dat eruit ziet als een oud dagboek, het is een van de drie dagboeken die de vader van Vera in handen krijgt en leest. Voor hem leest het als een horrorverhaal want de hoofdpersoon in deze boeken is zijn vermiste dochter. Hij maakt zich steeds grotere zorgen, vooral omdat loverboys en andere moeilijke zaken naar boven komen. Hij wordt wanhopig en blijft doorlezen, Midden in de kampeerbus waar hij een aantal spullen van haar heeft gevonden. En hij krijgt gezelschap van een aantal mensen die een grote rol in Vera’s leven hebben gespeeld in de week dat ze weg was en hij dacht dat hij bij haar tante of haar vriendin was. Het verhaal gaat over een gebroken gezin met 3 gebroken mensen, het zoeken naar antwoorden en oplossingen om hier weer uit te komen en weer bij elkaar te komen. Ik vertel niet of het gaat lukken. Het is een prettig geschreven verhaal dat je ook na het lezen lang bezighoudt. De wanhoop van Johan, de woede van Vera en het verdriet van alle betrokkenen worden zo mooi beschreven. Het realistisch en soms een beetje hard. Een mooi verhaal dat alle ouders van tieners zouden moeten lezen want het geeft heel mooi weer welk effect soms ondoordachte acties en reacties van ouders op hun kinderen hebben. En wat de gevolgen kunnen zijn.

Meer recensies van Diane Kooistra