heerlijke verhaal over moord, liefde en een eeuwenoude heksenfamilie

Diane Kooistra 20 april 2020
Cendrine probeert een zo normaal leven te leiden in het stadje Westwick corners. Als journaliste van de plaatselijke krant en verloofde van de burgemeester lijkt dat ook te lukken. Ware het niet dat in het familiehotel dat haar moeder en tante runnen een crime scene wordt. Een beroemd persoon wordt vermoord en tante Pearl is hoofdverdachte. Samen met de knappe sheriff, haar andere tantes en de geest van oma probeert ze deze misdaad op te lossen. Zelfs als daarbij een tikkeltje magie nodig blijkt te zijn…..

Jong gehekst is oud gedaan is een boek dat prettig leest, je komt door de schrijfstijl van Colleen Cross gemakkelijk in het verhaal omdat ze in het begin al veel informatie prijsgeeft. Alles wijst op een romantisch, lich komisch verhaal tot de hoofdpersonen letterlijk over een lijk struikelen. Daarna verandert het boek in een spannende young adult alleen door de gemoedelijke sfeer in het boek wordt het niet echt spannender dan dit.
De vraag is of het Cendrine lukt om op een geloofwaardige manier de moord op te lossen als ze op onderzoek uitgaat. Er sijpelt steeds meer magie in het verhaal en naast de humor is dit een welkome afwisseling.
Wat wel ongeloofwaardig was dat Cendrine’s broer in een hond was veranderd? Aan de andere kant hoop ik op een betere beschrijving van dit verhaal in een volgend deel. Nu voegde het weinig toe.
Wat ik ook miste is de echte aantrekkingskracht en romantiek tussen de knappe sheriff en Cendrine. Ik had meer knipoogjes en subtiele hints verwacht. Zelfs in een Young Adult. Het verhaal over de eeuwenoude heksenfamilie en de plek van het stadje en het hotel vond ik wel echt leuk om te lezen en mijn nieuwsgierigheid daarnaar maakt dat ik wel naar de volgende delen uitkijk.

Meer recensies van Diane Kooistra