Verwachtingen werden bijgesteld en een heerlijke leeservaring was een feit

Diane Kooistra 10 september 2020
January verliest haar vader en ontdekt na zijn dood dat hij er een dubbelleven op na hield. Gefrustreerd trekt ze in zijn 2e huis wat ze geërfd heeft en ze wil gaan schrijven. Ze heeft tenslotte een deadline…..
Dat schrijven lukt niet, er is teveel chaos in haar hoofd. Dat is heel mooi te lezen in de teksten in het boek. Dan ontmoet ze Gus, een oude bekende en ze gaan samen apart van elkaar aan het werk. Ze schrijven elkaars boek. Deels noodgedwongen, deels omdat ze elkaar stiekum toch heel leuk vinden maar dat was niet de afspraak.
De een gelooft in de liefde, de ander niet.
De concurrentie tussen de twee auteurs spat van de bladzijdes af en laat de lezer genieten van een afstandje.
Ik vond het een meer dan romantisch boek om te lezen en heb ervan genoten. Het was niet de feelgood roman die ik verwachte, er kwamen tussen de regels door vele gedachten en gebeurtenissen aan bod. Verwachtingen werden bijgesteld en een heerlijke leeservaring was een feit.

Meer recensies van Diane Kooistra