Het lijkt een spontane actie van de zussen maar schijn bedriegt...mooi vervolg op weekendje weg

Diane Kooistra 06 maart 2024
De tijd vliegt en voor ze het weten zijn er vijf jaren verstreken. Ze gaan voor het eerst weer een weekend samen weg. Nu vier zussen in plaats van vijf want een van de zussen is overleden.
Dat de bestemming niet zomaar gekozen is dat leest de lezer al snel maar wat ze daar nu precies willen gaan doen blijft even gissen.
Het lijkt een spontane actie van de zussen maar schijn bedriegt….en dan ontmoeten ze ook iemand die de alle plannen weer helemaal omver gooit….

In dit deel wordt de sfeer van het vorige boek weer snel opgepakt en de lezer voelt zich al snel weer betrokken bij het wel en wee van de vier zussen. Wat is er veel gebeurd in vijf jaar en hoe bepalend is dat ene weekendje geweest voor de levens van de dames.
Het is een ontroerende roman over rouw na verlies en verder gaan zonder die ene. Nooit meer compleet zijn als familie.
Dit deel is iets spannender maar verder een mooi vervolg op Weekendje weg. Het is fijn om beide boeken gelezen te hebben om zo de karakters van de zussen die in deel twee toch iets veranderd zijn na alles wat er gebeurd is, beter te leren kennen.

Ik ben benieuwd of de zussen ooit weer een weekendje weg zullen gaan…..

Meer recensies van Diane Kooistra