Elk huisje heeft zijn kruisje in een mooi verhaal gegoten

Diane Kooistra 06 maart 2024

Jose van Winden is auteur, docent Engels en redacteur. Zij schreef naast de boeken Weekendje weg en 5 jaar later een kinderboek genaamd Cheeta en Slo in Cittaslow.

Vijf zussen gaan samen een weekendje weg en dat geeft Winden genoeg inspiratie voor een roman. De vijf zussen hebben namelijk allemaal iets te verbergen of juist te vertellen. Ieder huisje heeft zijn kruisje is hier in een bijzondere roman gegoten. De lezer leert de zussen met hun verhalen al snel kennen. Ze proberen samen er iets van te maken maar en ondernemen leuke activiteiten> Gezellig, zo’n weekend, dat zouden we vaker moeten doen….

Per hoofdstuk wordt een van de zussen aan het woord gelaten en het is knap om in ieder hoofdstuk het karakter en de bijzonderheden per zus te ontdekken.
Het is soms wel lastig om al die verhalen uit elkaar te halen maar door de meeslepende schrijfstijl en de kleine cliffhangers kruipen de zussen onder de huid van de lezer en is het lastig om ze na het lezen weer los te laten.

Gelukkig hoeft dat niet want direct na het lezen van Weekendje weg kan de lezer verder met het boek 5 jaar later…..

Meer recensies van Diane Kooistra