De reis van de vliegende leunstoel

Dimphy1313 29 december 2023
Wat een heerlijk boek is ook dit weer van de bende van de korenwolf. Als het aan mij ligt mag Jacques Vriens nog veel meer boeken schrijven over hotel de korenwolf.

Het boek gaat er over als Joost en Eefie van school naar huis fietsen, wordt Joost van zijn sokken gereden door een stel wielrenners. Tot zijn grote woede logeren die ook nog in Hotel De Korenwolf. Joost zint op wraak en schakelt zijn grote broer Pepijn in, maar die valt als een blok voor Mirthe, die ook bij het groepje renners hoort.

Ondertussen zit oma met een dilemma: haar oude jeugdliefde Willem heeft haar uitgenodigd om naar Afrika te komen, waar hij werkt als arts. Ze wil graag gaan, maar ze durft niet te vliegen. Joost en Eefie bedenken een fantasierijk plan om oma van haar vliegangst af te helpen. Gaat het de kinder lukken?

Het boek is zeker een aanrader. Het boek bevat mooie illustraties, leuke toevoeging. Jacques Vriens heeft een fijne schrijfstijl.

Algemene beoordeling: 5 sterren

Meer recensies van Dimphy1313