Een originele, realistische thriller

Dini van Heumen 09 augustus 2019

CARPA 3521 lijkt op een aparte manier d.m.v. puzzels op het internet sollicitanten te werven.
De negentienjarige Geus Versluijs, student, hacker en gamer is een van de jongeren die dit als een leuke uitdaging ziet en te laat beseft dat het dus geen spelletje is.
Wanneer Geus verdwijnt gaat zijn oudere zus Anja met hulp van de excentrieke Quint Ruijs op zoek naar hem.
Dat er haast geboden is wordt al snel duidelijk nadat hackers voor een overstroming hebben gezorgd.

Het CARPA Complot is het thrillerdebuut van Heleen van den Hoven, waarmee ze de thrillerwedstrijd van de Crime Compagnie en Sweek won.
Eerder schreef zij een avonturenroman en kinderboeken.

Het CARPA Complot bestaat uit vier delen en elk deel bestaat uit korte hoofdstukken die niet genummerd zijn, maar voorzien zijn van een titel.
De auteur heeft nog iets unieks toegevoegd door middel van vissentekentjes. Elk personage waarvan uit verteld wordt heeft zijn eigen patroontje (code)
De auteur heeft een makkelijke schrijfstijl en de personages worden goed uitgediept maar ze gingen bij mij niet onder mijn huid zitten.
Wat wel leuk was dat praktisch alle achternamen van de personages een naam hadden die een link met water hadden.
De opbouw was goed, Het duurde wel even voor ik in het verhaal kwam. Er had wel meer spanning in mogen zitten. Het plot was wel goed gekozen en de auteur zorgde nog voor een kleine plottwist ook.
Een origineel en realistisch verhaal dat zomaar zou kunnen gebeuren.
Heleen van den Hoven heeft veel research gedaan voor dit verhaal en dat merk je wel. Alles klopt gewoon.
Een leuk boek ook voor mensen die van puzzelen houden want je kunt meepuzzelen.
Ik zelf had vooraf een spannende thriller verwacht en die verwachting is niet helemaal uitgekomen.
Ik waardeer het boek met 3*

Meer recensies van Dini van Heumen