Meisje van me

Dini van Heumen 20 oktober 2019
Ilse Ruijters debuteerde als thrillerschrijver met De onderkant van sneeuw.
Deze huiveringwekkende psychologische thriller werd bekroond met de Hebban Thriller Award 2015.
Haar tweede boek, Later als ik dood ben, won de Hebban Thriller Award 2017 en belandde op de shortlist van De gouden Strop 2017.

Het eerste dat opvalt is de werkelijk indrukwekkende ooievaar die op de cover prijkt.
Dat samen met de titel belooft de lezers een spannend verhaal.

In Meisje van me volgen we o.a. Tom, eigenaar van een succesvol coachingsbedrijf, De Mindset Academy en zijn vrouw Amber. Amber is een van de coaches.
Aangezien Amber geen kinderen kan krijgen vragen ze Kirsten een van de studenten van het bedrijf om draagmoeder te zijn.
De dag na de geboorte van Emma, blijken Kirsten en Emma verdwenen te zijn.
Tom en Amber gaan op onderzoek uit en ook de zus van Amber, Tara een journaliste start een onderzoek.

Ilse Ruijters heeft een eenvoudige en vlotte schrijfstijl waardoor het boek vlot las.
Ik miste in het begin wel de spanning die normaal wel gelijk aanwezig is in haar boeken.
Daarbij werd niet alles echt duidelijk gemaakt dus bij sommige gebeurtenissen zette ik mijn vraagtekens.
De thema’s mensensmokkel en draagmoederschap zijn actueel en wel goed door Ilse gekozen.
Ilse had zelf al aangegeven dat dit boek anders zou zijn dan haar vorige twee thrillers. En dat klopte vond ik. Het is niet helemaal uitgekomen wat ik ervan verwacht had maar ja, Ilse had gewoon de lat erg hoog gelegd met de vorige twee thrillers, die ik de volle 5* had gegeven.
Dit is weer een goed boek, daar niet van, maar weinig spanning, pas op het laatst werd het spannend en ik werd niet echt verrast. Veel had ik al aan zien komen. Sommige personages hadden nog wat meer uitgediept kunnen worden. Ze bleven wat oppervlakkig nog. Dat i.p.v. de seks die in mijn ogen niet altijd nodig was voor het verhaal.
Al met al blijf ik fan van Ilse Ruijters en ik zal zeker haar volgende boek ook weer gaan lezen.
Ik waardeer Meisje van me met 3.5*

Meer recensies van Dini van Heumen