Prachtig en maf avontuur!

Dirk-Jan 14 februari 2022
Odell is een ietwat naïeve jongeman die vrijwel zeker geen nobelprijs zal winnen in de nabije toekomst (om het eens vriendelijk uit te drukken). Hij weet niet goed wat hij met zijn leven moet. Hij besluit daarom dat hij zich aan gaat melden voor het leger. Vanwege de inmiddels vertrokken aanmeldingspost én een gevalletje autopech, vallen deze plannen in duigen.

Wat volgt is een aaneenschakeling van idiote en heftige gebeurtenissen. En Odell ondergaat ze allemaal vrij gelaten, zoals hij eigenlijk met alles doet. En alles komt langs: moord, drugssmokkel, verliefdheid, FBI en nog zwaardere Amerikaanse instanties.

Het boek is vooral vrij humotistisch geschreven. Het doet mij qua stijl een beetje denken aan Jonas Jonasson, van onder andere 'De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween'. Houd je van dat soort humoristische en absurdistische verhalen? Dan moet je dit boek absoluut niet links laten liggen!

Meer recensies van Dirk-Jan