Niet zo denderend als gehoopt

Dirk-Jan 03 februari 2024
Tijdens een kleine zoektocht naar mijn volgende boek stuitte ik op TJ Klune. Dat ging eigenlijk om 'Het weeshuis...', maar dat was uitgeleend. Maar na het lezen van de achterkant van deze titel, wilde ik het wel proberen. Zeker toen ik flink wat positieve recensies las.

Helaas valt het boek me wat tegen. Ik vind er wat tegenstrijdigheden inzitten (als in wat de geesten wel of niet kunnen). Er zijn keuzes gemaakt die de schrijver goed uitkomen voor het verhaal, maar verder zeer onlogisch zijn. Ook het einde vond ik laf gekozen.

Toch zitten er ook mooie kanten aan het boek. De karakters zijn interessant en veelal goed uitgewerkt. En de toon staat me ook aan, de man kan absoluut schrijven. Dus qua potentie zit het wel snor. Maar dit boek is wat mij betreft dus geen pareltje.

Omdat ik zijn stijl prettig vind, ga ik nog wel een andere titel proberen. Eens kijken of die me beter bevalt!

Meer recensies van Dirk-Jan