Muurziek

dirksboekenkast 03 april 2021
Ik heb dit boek gewonnen na een wedstrijd door Phoenix Books, waarvoor dank.

Jef  Van Steenwinckel is een journalist van de krant Het Laatste Nieuws. Hij is werkzaam op de afdeling van het algemeen nieuws.

Op een dag krijgt hij een buitenlandse opdracht. Hij mag verslag uitbrengen over het leven in het verdeelde Oost Berlijn. Volgens zijn eerste planning komt hij woensdag terug maar op zaterdag valt de Muur plots en is er vrij personenverkeer.

Als bij toeval hoogtij het verhaal van een Oost - Berlijns familie.

Dit is een waargebeurd verhaal over een normale, door-de-weekse familie uit Oost -Berlijn. Zij werken en leven daar .

Dit is zo levensecht en rauw geschreven. Je zit zo in het verhaal en volgt de familie met hun hoop en tegenslagen. De ontknoping vertellen zou alles spoiler maar de ontknoping van het verhaal van de familie is ontroerend en door het einde van dit verhaal, loopt ook het verhaal van Jef ten einde of toch niet?

Dit is zo goed geschreven dat het lezen ook heel vlot gaat.

Dit schrijversduo moet je echt lezen.

Meer recensies van dirksboekenkast