Ergens onderweg

DorienSigin 31 oktober 2020
Dit boek vond ik erg boeiend om te lezen. Het gaat over zelfreflectie en stilstaan bij het verloop van je leven. Evi Hanssen schreef dit boek nadat ze meedeed aan het programma ‘over de oceaan’ dat binnenkort te zien is op de televisiezender Vier. Via dit boek leer je Evi beter kennen, de persoon achter het bekende gezicht van radio en televisie. Aan de hand van haar avonturen op de zeilboot een aantal leuke metaforen deelt ze een aantal levenslessen mee alsook haar kijk op de liefde, het moederschap, haar echtscheiding, co-ouderschap, de quarantaine,…
Een zinnen die ik zeker ga onthouden uit dit boek:
• Durf ja te zeggen! Zeker als je buikgevoel goed zit, maar je verstand of een bepaalde angst je tegenhoudt.
• Zorg dat je tijdens je leven zo weinig mogelijk ballast meesleurt.
• Droom je doel. Schrijf het op. Leef ernaar. En geniet ondertussen van de reis ernaartoe.
• Zeg wat je echt bedoeld.
• Hoe meer je je eigen mindere kantjes kent en aanvaardt, hoe meer je beseft dat je geen enkele reden hebt om commentaar te geven op een ander.

Meer recensies van DorienSigin