Top boek!

DorienSigin 18 september 2020
Dit boek is een absolute aanrader! Erg interessant om te lezen. Het toont aan hoe verschrikkelijk de media gebaseerd is op sensatie en hoe vaak ze het omgekeerde weergeven van wat er werkelijk aan de hand is. Ze vergroten een klein gedeelte uit en veralgemenen de zaken.
Via dit boek kom je ook meer te weten over hoe bepaalde mythes zijn ontstaan en ontdek je de waarheid achter bekende experimenten. Dit boek gaat over de natuurstaat, de homo puppy, de beschaving, empathie, macht en corruptie, democratie, haat, racisme en vooroordelen.
Ik heb ook een aantal levenslessen uit dit boek gehaald:
We laten ons leiden door angst en onbegrip, wantrouwen en stereotypes én we generaliseren over mensen die we nooit hebben ontmoet; Haat wordt de samenleving ingepompt via kranten, nieuws, blogs, tweets, leugens en giftige berichten op sociale media en onder nieuwsberichten;
Als we ons ingraven in onze eigen loopgraven, verliezen we ons zicht op de werkelijkheid;
Wie gelooft in het goede van de mens is niet slap of naïef. Wie gelooft in vrede en vergeving is juist moedig en realistisch;
Van de mooiste dingen in het leven krijg je alleen maar meer als je ze weggeeft: vertrouwen, vriendschap en vrede.

Meer recensies van DorienSigin