top reeks

DorienSigin 19 juli 2020
Een hele tijd geleden las ik de eerste drie boeken uit deze geweldige reeks van Lucinda Riley. Plots kreeg ik veel zin om het vierde boek, het verhaal van CeCe te lezen. Ik heb er geen moment spijt van gehad en verbaasde me erover hoe snel ik terug in het verhaal zat en hoeveel ik nog wist van voorgaande boeken. Lucinda Riley heeft zo’n vlotte en geweldige schrijfstijl dat heerlijk leest. Ook in dit verhaal zit er een romantisch liefdesverhaal, krijg je een deel geschiedenis mee en ontstaan er erg mooie vriendschappen. Ondanks het feit dat ik erg hou van deze schrijfstijl en de verhalen is er voor mij toch één nadeel namelijk dat de hoofdstukken vrij lang zijn. Ik lees erg graag maar ben een vrij trage lezer en ik lees ook graag tussendoor (tijdens een vrij moment op het werk, op het openbaar vervoer,…). Doordat het vrij lange hoofdstukken zijn is het lastiger om het boek tussendoor er even bij te nemen en een paar hoofdstukken te lezen. Maar ondanks dit kleine nadeel ben ik absoluut een fan van deze reeks.
De volgende zinnen zijn me sterk bijgebleven: Alleen zeeziekste is in staat om radicaal elke sociale ongelijkheid uit te wissen. Want hoe rijk je ook was, zeeziekte voorkomen was onmogelijk.

Meer recensies van DorienSigin