Verrassend einde van een aangrijpend

Met het boek “ Cody “ van Bernice Berkleef wat nog niet uit was gekomen mocht ik mee doen om te buzzen, heb een ongecorrigeerd exemplaar ontvangen wat ook nog niet de juiste cover heeft. Maar dat maakt het plezier om het te lezen niet minder om. na het lezen van de achterflap wordt je nieuwsgierigheid als behoorlijk aangewakkerd. dus vlug begonnen en het leest als een trein, De proloog brengt je op het moment dat er een begrafenis is van een kindje, de ouders van het kindje zijn er niet bij dat is natuurlijk al heel vreemd.
Het boek verteld de dagen voor de begrafenis, en begint bij dag 1, eerst begint Jelka te vertellen wat er die dag is gebeurd, het is een bloedhete zomerdag wordt waker en ziet op haar horloge dat het bijna 11 uur is, veel later als dat ze gewoonlijk wakker wordt , ze haast zich naar het kamertje van haar zoontje , maar het bedje is leeg. Even daarna komt de politie met het bericht dat haar man zich gemeld heeft op het politie bureau.

Ook komt Oscar aan het woord met natuurlijk zijn versie van het verhaal, en we horen ook de vader, moeder en vriendin Lisette van Jelka. We lezen fragmenten uit het dagboek van Nadine een geheime vriendin van Oscar

De sympathie gaat in het begin vooral naar Jelka omdat je er als moeder dat toch je grootste angst is dat je kind iets overkomt. maar ook naar Oscar die toch wel een hele lieve vader blijkt te zijn.

Het boek is op een prettige manier geschreven, mooie zinnen de spanning wordt op een prettige manier naar een hoogtepunt gebracht, met een verassend eind, ik heb me geen moment verveeld en kon het boek eigenlijk niet wegleggen, vind het dubbel en dwars de moeite waard heb het dan ook beoordeeld met 4 sterren.

Meer recensies van edakanja (Anja Smulders)