Op zoek naar het verleden

Elbert Grift 18 januari 2017
Samuel is een schrijver die niet meer creatief kan zijn, heeft een baan aangenomen als docent, maar dan wordt hij op het matje geroepen door zijn uitgever, van wie hij een aantal jaren een lucratief contract ontving voor een nog te schrijven boek, een boek dat hij nooit heeft gerealiseerd.
Op het moment dat de uitgever hem dreigt met een rechtszaak om zijn ontvangen fee terug te geven, komt er een toevalstreffer om de hoek kijken.
Zijn moeder heeft een politicus aangevallen met stenen en is opgepakt, dit is hot news, en van het ene moment op het andere deelt hij zijn uitgever mee dat hij een boek over zijn radicale moeder zal schrijven, een boek dat zal gevreten worden onder het lezend publiek.
Er is echter 1 groot probleem, zijn moeder heeft haar man en Samuel 20 jaar geleden verlaten en koos voor haar eigen geluk, hij moet op zoek naar het verleden van zijn moeder en dus naar zijn moeder zelf.

Er is al heel veel gezegd over dit boek, ik deel de mening dat het een fantastisch boek is, maar soms bekroop mij wel het gevoel, kan het niet iets minder allemaal, moet het zo uitgebreid, maar verder niets dan lof.

Meer recensies van Elbert Grift