De zaaddonor

Elbert Grift 03 april 2024
Philip Wachtman, de hoofdpersoon, heeft al jaren een relatie met Freya, deze relatie startte toen Philip als docent van een universiteit zich aangetrokken voelde met een leerling en zo kwam van het een het ander.
De kinderwens van Freya is echter nog niet ingevuld, op de natuurlijke wijze wil het maar niet lukken en Philip weigert een IVF behandeling.
Het grote geheim wat tussen hen inhangt is het feit dat Philip al 23 jaar zijn zaad afstaat aan een kliniek waardoor hij volgens Jan Dumortier (vriend en hoofd van de kliniek) al 411 nazaten heeft op deze wereld.
Tegelijk met een baanbrekende wet van Rasmussen, die eist dat donorkinderen het recht hebben om te weten wie hun biologische vader is, verschijnt ook ene Vera, net zo roodharig als Philip die beweert zijn dochter te zijn, bijkomende ellende is dat Vera een ernstige ziekte onder de leden heeft.
Een geweldig boek waarin je wilt blijven lezen, alleen al om te zien hoe de relatie zich zal houden en wat er allemaal boven tafel gaat komen met een super plot.
Net zoals het Proces van de Eeuw, waar dezelfde kwalificaties gelden durf ik te stellen dat we hier met een fantastische schrijver te maken hebben, die heel goed zijn hoofdfiguren tot leven kan brengen naar de lezer, kortom helemaal top dit boek.

Meer recensies van Elbert Grift