De vlucht uit het verleden

Elbert Grift 17 april 2024
Annika Schaefer heeft zich van niets opgewerkt tot een topvrouw in de Duitse politiek, zij is de vooraanstaande persoon van haar partij en menig kiezer heeft haar in het hart gesloten.
Maar dan komt het verleden om de hoek heen kijken, waardoor naar voren komt dat ze altijd heeft gelogen over haar opleiding en alles wat er bij komt om de status te bereiken waar ze nu staat, haar meegedragen geheim is op straat te komen liggen.
Ze vlucht naar de Hollandse kust rond de plaatsen Callantsoog en Bergen aan Zee, ze verstopt zich op een aftands park in een al even aftands huisje, toch weet ze hier ook iets van te maken, het lijkt erop dat ze haar leven weer op kan pakken zij het op een veel lager level als ze gewoon was, maar dan komt hier ook iets onverwacht op haar pad waardoor ze toch weer in de spotlight komt te staan.
Een origineel gegeven verpakt in een spannend verhaal, ik bleef geboeid tot het einde en heb het boek ook met plezier uitgelezen, een minpunt van het schrijversduo, dat in de verder goede research een flinke fout maakt door te spreken over de boulevard van Callantsoog, iedereen die deze plaats kent weet dat Callantsoog geen boulevard heeft maar een dorpsplein, waar achter zich een groot gebied bevindt met neergestrooide vakantiehuisjes waarna de duinen beginnen, gek genoeg stoorde me dat, verder een prima boek.

Meer recensies van Elbert Grift