Wie schrijft het slot?

Elbert Grift 25 maart 2024
Sasja is een schrijfster van thrillers die haar populaire reeks heeft beëindigd en dat is niet in dank afgenomen door haar fans.
Het wordt pas echt erg als er een moord wordt gepleegd die exact is overgenomen uit 1 van haar boeken, als haar dochter een luguber pakketje krijgt die te maken heeft met die moord beseft ze dat er een moordenaar actief is die volgend haar boeken werkt, zeker als er later nog zo'n moord gepleegd wordt.
Ze maakt een lijst op met daarop mensen die haar de afgelopen tijd tegen de haren hebben ingestreken, zoals , haar ex, de nieuwe vriendin van haar ex, haar uitgever en haar nieuwbakken buurman op het park waar ze vertoeft.
Ze, de politie in samenwerking met Sasja, komen steeds dichter bij de waarheid, maar het wordt uiteindelijk een strijd tegen de klok.
Toen ik het las bedacht ik me halverwege dat dit een werk was dat vergeleken kan worden met alle middelmatige thrillers van Nederlandse bodem soms voorspelbaar maar ook onrealistisch, wel met lekker tempo en door het simpele woordgebruik voor een grote groep bereikbaar, dus ook voor mij, ik heb het tot het einde toe uitgelezen, dus genoeg boeiend om door te gaan maar verder geen boek waar je ademloos van achterover slaat, wel filmisch gemaakt dus misschien ziet een serie producent er heil in dan ga ik dat wel bekijken denk ik, vaak vind ik dit soort boeken beter tot zijn recht komen als film/serie dan als boek

Meer recensies van Elbert Grift