Ondanks mijn scepsis op voorhand, vond ik dit een goed verhaal!

elinevandm 21 november 2020
In de ban van bedrog vormt het negende deel intussen in de bekende Lynley serie. Ik had aanvankelijk schrik om aan dit boek te beginnen, gezien de korte inhoud me niet echt lag. Verhalen over immigranten en vreemde culturen kunnen me meestal niet zo bekoren, maar toch wou ik het een kans geven. Ik wil immers heel graag de volledige serie uitlezen en een deel dan overslaan, is niet aan mij besteed. Dus met een bang hartje, maar met goede moed begon ik aan deze dikke kanjer van maar liefst 648 bladzijden.

Aanvankelijk is het echt wennen aan het vreemde taalgebruik van de Pakistani en hun rituelen. Het verhaal zelf bevat de nodige dosis verdachten en spanning, dus dat was een meevaller. Het enige dat mij dan minder aansprak waren de gebeden, de rituelen en alles wat er zoal komt kijken bij een godsdienst. Het boek had dus wat korter gemogen van mij en er blijven op het einde wel open vragen. Hoe is het bepaalde karakters verder vergaan na de ontknoping? Is de renovatie van het stadje Balford-le-Nez gelukt? Kortom, er zijn wel nog wel wat losse flodders die overblijven.

Hopelijk kan het tiende deel nog voor wat opheldering zorgen. In de ban van bedrog kan intussen wel rekenen op een mooie 4 sterren score want ondanks mijn scepsis vond ik het toch een goed in elkaar gestoken verhaal dat me kon boeien.

Meer recensies van elinevandm