Svenström brengt de juiste elementen samen voor een spannend verhaal!

elinevandm 11 augustus 2020
Wie zonder zonde is, is het tweede boek met hoofdinspecteur Carl Edson in de hoofdrol, geassisteerd door Jodie. Ze krijgen een wrede zaak voorgeschoteld van een vermoord tienermeisje, Olinda. Ze wordt aangetroffen in een grot, geslagen met een steen op haar hoofd. Naast deze hedendaagse zaak, maken we af en toe ook een duik in het verleden naar 28 jaar terug. Robert Lindström pleegde in die tijd ook een misdrijf en vermoordde zijn klasgenoot Max. Beide waren op het moment van de feiten maar 11 jaar. Robert leeft nu een zeer teruggetrokken leven, tot er op een goede dag een journaliste voor zijn deur staat die een boek wil schrijven over deze zaak. Zij denkt dar hij onschuldig is en dat de echte dader van Max’ moord nog steeds op vrije voeten loopt.

Beide zaken zijn zeer interessant om te volgen en worden mooi verweven. Carl Edson en Jodie zijn een sympathiek speurdersduo zonder de alcoholverslaving die bijna standaard terug te vinden is in de laatste nieuwe thrillers die verschijnen. Leuk om te zien dat dit hier niet het geval is. Wie zonder zonde is, is een aangenaam boek om te lezen, goed te volgen verhaallijnen, aangename karakters, een goed uitgedacht mysterie dat opgelost moet worden én een terugblik naar het verleden. Svenström weet de juiste elementen samen te brengen om de lezer in de ban te houden en hem net dat ietsje meer per dag te laten lezen.

Ik heb genoten van dit tweede deel in de Carl Edson serie en ik kijk al uit naar het volgende deel! Ik beloon wie zonder zonde is met een dikke 4 sterren!

Meer recensies van elinevandm