Een verhaal over een sterke vrouw

Elss 29 juli 2019
Een verhaal over een sterke vrouw die er alles voor over heeft om zichzelf en haar gezin sterk, gezond en welvarend te maken en te houden. De omstandigheden zijn niet goed, maar toch slaagt ze erin om haar hoofd boven water te houden.
Het is een mooie familiesaga waarin het geloof van Maria en sterke rol speelt. Ze wil graag vroom zijn, goed doen zoals de heilige maagd het voorschrijft. Dat lukt haar niet. Mensen zijn nu eenmaal geen heiligen, ook Maria Vittoria niet. Wat haar wel lukt is de schijn ophouden en om haar zonden verborgen te houden. Ze heeft er wel veel last van. Pas aan het eind van het boek kan ze zichzelf vergeven en weer echt aan een nieuw leven beginnen.
In het boek leer je Maria goed kennen, haar gedachten, haar twijfels en de keuzes die ze maakt. Er zou nog goed een vervolg kunnen komen, want voor haar en haar gezin breekt er nu een nieuwe tijd aan.
Ik zal het in elk geval zeker gaan lezen.

Meer recensies van Elss