Mooi, sexy new adult verhaal

Elsa Bakker 11 februari 2020
Voor Dutch Venture Publishing neem ik deel aan de blogtour rondom ‘Blijf bij mij’. Deze new adultroman is het vervolg op ‘Kom naar huis’. Aangezien ik het eerste deel destijds met plezier gelezen heb en het verhaal interessant vond was ik benieuwd naar hoe het verder zou gaan met de hoofdpersonages in dit tweede deel.

Net als met het eerste deel merkte ik al gauw dat dit verhaal bijzonder vlot en gemakkelijk leest. Zoals ik toen al zei draagt zowel de schrijfstijl als de verhaallijn hieraan bij. De bewoording leest fijn, zonder moeite en past bij de setting waarin alles zich afspeelt. En het is een toegankelijk, romantisch verhaal waaraan zeker ook wel een aantal serieuze en moeilijke kanten zitten. Het gaat niet allemaal vanzelfsprekend, zonder slag of stoot. Hierdoor blijft het geheel van begin tot eind een leuk, interessant en boeiend verhaal om te lezen.

“Iemands innerlijk maakt iemands uiterlijk.”

Persoonlijk vind ik het leukst om te lezen dat in dit tweede deel zowel Hannah als Luc zichzelf op persoonlijk vlak verder ontwikkelen, groeien en beide op hun eigen manier mentaal gezien sterker worden. Juist de zelfontwikkeling van de personages vind ik een mooi leerzaam element in dit new adult boek en past denk ik ook goed bij de specifiek beoogde doelgroep van dit genre.

“Een zachte buitenkant, maar een diamanten binnenkant.”

Tevens zijn de andere personages die een rol hebben in ‘Blijf bij mij’ naar mijn idee meer aanwezig dan in het eerste deel, wat voor mij het verhaal nog net wat boeiender en afwisselender maakt. Achteraf gezien is dit wel logisch, dat zij meer aanbod komen nu. Je maakt in het eerste deel vooral kennis met Hannah & Luc en diens omgeving. In dit tweede deel ga je daar dieper op in en krijg je automatisch meer te lezen over de andere personages en wat voor invloed zij hebben op het leven van de hoofdpersonages.

“Het was haar bevestiging dat niemand zoiets verdiende, ook zij niet, en ze nam het zichzelf elke dag minder kwalijk.”

Omdat het een new adult verhaal is hebben de seksuele elementen een belangrijke rol in het geheel. Ik vind dit op een passende, sexy manier verwerkt en het doet voor mij niet ordinair aan. Het erotiserende effect hoort bij hoe en wie de personages zijn. Daarbij laat het ook deels zien hoe de hoofdpersonages zich verder ontwikkelen in hun persoonlijkheid. Ergens in mijn achterhoofd speelde wel heel even de vergelijk van Luc met Christian Grey door mijn hoofd. Maar zover gaat het niet in dit verhaal, wel bleef in mijn hoofd het uiterlijk van mr. Grey op Luc plakken… Iets met persoonlijke voorkeur denk ik.

Ik vind het wederom een mooi verhaal, een tevredenstellend vervolg op ‘Kom naar huis’ en ook al eindigt het wellicht iets te voorspelbaar voor mijn smaak heb ik toch genoten van beide boeken. Het lijkt hiermee tot een afgerond verhaal gekomen te zijn. Ik ben wel nieuwsgierig of Emma Anna volgende keer weer een new adult boek schrijft of dat zij dan kiest voor een geheel ander type verhaal. Wat dat betreft zullen we het af moeten wachten maar dat zij goed is in het schrijven van NA is wel duidelijk.

Lieve leesgroet, Elsa.

Meer recensies van Elsa Bakker