Je moet geduld hebben

Elss 28 september 2023
Je verwacht een thriller, maar het is veel meer een psychologische roman. Hoewel er wel een moord centraal staat.
"Eeuwigheid" is de naam van een huis waarin Lykke woont met haar man Gabriel en haar twee zonen Harry en David. Er wordt een meisje vermoord: Bonny, een goede vriendin van Harry en David. Centraal in dit boek staat de invloed die de moord heeft op de gezinsleden. Harry en David worden verdacht. Eén van de twee zou het gedaan moeten hebben. Lykke is wanhopig en blijft geloven in hun onschuld. De broers worden tegen elkaar uitgespeeld en raken in onmin. Jaren later, als de broers wel weer bij elkaar aan tafel kunnen zitten, wordt er een vondst gedaan die de dader verraad. Maar dan vindt er nog een moord plaats. En hiermee begint het boek, met de gearresteerde Lykke die terugblikt op het Midzomernachtsfeest waarop de ellende begon.
Lykke wordt, op haar verzoek, verhoord door Manfred die ook de moord op Bonny heeft onderzocht. Zowel Lykke als Manfred vertellen hun verhaal en als lezer volg je alleen maar hun gedachten en gesprekken.
Je geduld wordt tot op het laatst op de proef gesteld. Ik had daar wel wat moeite mee.

Meer recensies van Elss