Geen boek voor op het strand

Elss 27 augustus 2023
Dit is geen boek voor op het strand. Het is een schrijnend verhaal over een 12-jarig meisje dat haar plaats probeert te vinden in een disfunctioneel gezin. De vader is gewelddadig en de moeder is erg labiel. Dan is er ook nog een broertje met een achterstand in zijn geestelijke ontwikkeling. Het is niet fijn om te lezen wat voor een akelig leven dit kind heeft. Ik weet dat er veel kinderen zijn die in nare omstandigheden opgroeien. Voor mij is dit eigenlijk onbegrijpelijk. Je probeert toch eigenlijk je kinderen altijd het beste mee te geven. In het boek is geen oordeel naar de ouders. Waarschijnlijk zijn zij ook onmachtig om iets aan de situatie te veranderen. Met M. is het uiteindelijk wel goed gekomen geloof ik.

Meer recensies van Elss