Niet mijn verhaal

Elss 27 september 2023
Dit is duidelijk niet mijn boek.
Het gegeven klinkt goed: De drie hoofdpersonen Petra Rocklund, de profeet, Agnes van Traveling Eklund en Johan Valdemar Löwenhult, de idioot, worden achterna gezeten door Interpol en vertrekken naar de Comoren waar ze bevriend raken met president Aleko.
Zoals in zijn eerdere boeken, wordt de wereldgeschiedenis herschreven. Zo speelt de Russische maffia hier een rol, komen Poetin en Jeltsin voorbij evenals Obama. Het is een groot kolderiek gebeuren. Johan, de idioot, blijkt een meesterkok en sluit vriendschap met Obama. De president van de Comoren blijkt zijn vader te zijn. Agnes is een expert het maken van nep-reizen op Instagram en Petra is een rekenwonder die het einde van de wereld voorspelt. Ze zijn met elkaar op de vlucht, eerst in een camper en later vliegen ze naar de Condoren waar het één en al corruptie is onder Aleko die op de vlucht is voor de Russische maffia en wiens eigenlijke naam Aleksander Kovaltsjoek is. Velen zullen smullen van dit verhaal, maar ik kwam er maar moeilijk doorheen.

Meer recensies van Elss