Boeiend verhaal

EMBV 01 november 2019

Een boek over de aandoening Parkinson. Een aandoening waar ik wel van gehoord heb maar niet veel van wist. Na het lezen van dit boek weet je beduidend meer…

Het boek gaat over Dominique Prins, die op haar 49e de diagnose krijgt ” Parkinson”. Door de auteur afgekort tot Mrs. P. Wat volgt is een verhaal dat open en eerlijk verteld wordt, de symptomen, het denlen van het zal wel van de stress komen, gezien het droevige en inderdaad stressvolle verhaal over haar broer en later haar vader. Inderdaad zo menselijk van oh dat komt daarvan en dat zal wel weer overgaan.

Bijzonder hoe open Dominique vanaf het begin over haar ziekte sprak o.a. op social media en bijzonder al die reacties te lezen. Uit alles spreekt vechtlust. Zoals gezegd veel openheid in het boek, zo ook over de medicijnen met de complete bijsluiter. Als je dat leest durf je niks meer te slikken. Je zou er alleen maar zieker van worden.

Het boek geeft een kijkje hoe je verder moet met deze ziekte en welke dingen je tegen aanloopt, dingen die best confronterend kunnen zijn. Uitleg wat de ziekte inhoud ontbreekt natuurlijk ook niet.

De schrijfstijl van de Auteur is lekker vlot en daardoor leest het ook lekker vlot ondanks het toch wel zware thema. Boek is zeker een aanrader voor Patiënten zelf en voor mensen die er in hun omgeving met te maken hebben of krijgen. Het is een eye opener, maar ook een boek vol moed en strijdlijst. Heb het met bewondering gelezen. Ik wens Dominique veel kracht en sterkte toe in het dragen en vechten tegen deze aandoening. Dat geldt voor een ieder met deze aandoening natuurlijk. Respect !

Meer recensies van EMBV