Indrukwekkend

EMBV 30 juni 2020
Dit boek stond al langer op mijn lijstje om te lezen. Het kwam er maar niet van. Maar uiteindelijk toch gelukt. Beter laat dan nooit zeggen ze dan. Een boek waar je stil van wordt. Wat een sterke vrouw om zo in het leven te zijn en zulke wel overwogen beslissingen te nemen. Je probeert je er iets bij voor te stellen over hoe je zelf in zo een situatie zou reageren en welke beslissingen je zou nemen. Heel erg moeilijk, je zou toch verschillende dilemma’s hebben.

Laura beschrijft in haar boek haar behandelingen en de gevolgen daarvan, dat is heftig om te lezen. Ik moest ook af en toe het boek even weg leggen om het te laten bezinken. Het raakt enorm zeker omdat het ook zo beeldend beschreven is. Je beleeft haar gevecht echt aan de zijlijn mee.

Het boek heet LEEF! en dat probeert Laura de lezer ook echt duidelijk te maken. Zeker in het gedeelte waarin ze besluit zich niet verder te laten behandelen. Ze maakt ons als lezer duidelijk dat we alles uit het leven moeten halen wat er in zit en vooral te genieten van de kleine dingen in het leven. De dingen er juist het meeste toe doen.

Indrukwekkend vond ik hoe ze zelf alles voorbereidde, haar uitvaart, haar kleding en noem het maar op. Zo jong en dan vrede en rust hebben om wat er staat te gebeuren. Na het lezen van het boek ben je er stil van en houdt je zeker bezig.

Meer recensies van EMBV