Interessant

EMBV 06 november 2019
Een verslag in boekvorm over het meest geruchtmakende proces van Nederland. Verslag van de zittingen rond het proces van W. Holleeder, Nederlands meest beruchte en bekende crimineel.

Je zou meteen een boek met zware kost verwachten, maar dat is niet het geval. Het boek is toegankelijk geschreven dus goed te volgen ook voor mensen die niet zo goed thuis zijn in ambtelijke taal. Dat maakt het boek ook meteen boeiend om te lezen. Het boek bevat een dag tot dag verslag van het proces.

Zo krijgen we de getuigenissen van Astrid en Sonja Holleeder te lezen, de antwoorden op de vragen van justitie, rechters en verdediging, als antwoorden van W. Holleeder zelf. Bovendien de getuigenissen van Peter R. de Vries en de twee kroongetuigen. Dit makkelijk uitgewerkt door de auteurs, ze geven je het gevoel een spannend boek te lezen.

Daarnaast wordt er uitgebreid verslag gedaan over de moordaanslagen waarvan W. Holleeder verdacht werd, zoals Sam Klepper, Mierenet, Endstra en Cor van Hout. Bijzonder interessant om dat te lezen. Verder komt W. Holleeder nog aan het woord als laatste verweer.

Het boek vat heel goed samen hoe de mensen om Holleeder heen hebben moet leven, de altijd aanwezige angst,vernederingen. Allemaal best wel heftig en heel moeilijk voor te stellen.

Samengevat een interessant boek over wat zich afspeelde in de bunker. Compleet en in verstaanbare taal uitgewerkt.

Meer recensies van EMBV