Spanning van eigen bodem

EMBV 21 oktober 2020
Een spannende thriller van eigen bodem. In het verhaal volgen we Kris, werkzaam bij de politie in Amsterdam. Ze komt uiteindelijk bij de recherche terecht en krijgt enkele onderzoeken op haar bordje. Echter, tijdens het rechercheonderzoek gebeuren er zaken die ze niet vertrouwd. Hoe weten de verdachten waar de recherche mee bezig is? Het begin van een spannend verhaal.

Je kunt als lezer merken dat de auteur dicht bij het vuur zit. Het komt allemaal levensecht over. De thema’s zijn dan natuurlijk ook nog steeds actueel. Thema’s als : terrorisme, witwaspraktijken. Sla de krant maar open of kijk naar het nieuws, bijna dagelijkse kost. De auteur schrijft vlot en zeer beeldend. Als lezer heb je het gevoel het allemaal echt te beleven. Het verhaal zit dan ook van begin tot het einde zeer goed in elkaar en verliest nergens haat geloofwaardigheid.

De personages zijn goed uitgewerkt, met name Kris, daar krijg je als lezer een band mee. Dit komt mede door dat je ook passages uit haar verleden meekrijgt. Samengevat : Een heerlijk thriller van eigen bodem, zo uit het leven gegrepen. Zeker een aanrader !

Meer recensies van EMBV