Interessant

EMBV 21 maart 2020
Als liefhebber van de typische Engelse landschappen en typische tuinen leek mij dit een interessant boek om te lezen. Daarin heb ik me zeker niet vergist. De Auteur laat ons op een boeiende wijze kennismaken met het Engelse landschap in het bijzonder Cornwall en Lake District.

Centraal staan in het boek een aantal beroemde schrijvers en schrijfsters die zich hebben laten inspirerend door het landschap en de natuur, zoals Beatrix Potter met haar Pieter Konijn, wie kent hem niet? Ook wordt Tolkien en zijn geesteskind In de ban van de ring en De hobbit niet vergeten.

Wat het boek bijzonder maakt, is de beeldende manier van schrijven van de Auteur. Je reist met hem mee langs de typische Engelse plaatsen, je ergert je met hem mee over zaken die hij tijdens zijn verblijf in Engeland tegenkomt en ja ook over de brexit wordt niet gezwegen.

Het is een genot om te lezen wat hij vertelt over allerlei wetenswaardigheden van de levens van schrijvers en schrijfsters, de boeken die ze geschreven hebben en de landschappen die voor inspiratie zorgden. Inspiratie die de schrijver zelf ook goed op de lezer weet over te brengen. Je wilt deze landschappen zelf gaan bekijken. Te hooi en te gras een goed reisboek. Een aanrader voor de liefhebber van Engelse landschappen en reisverhalen.

Meer recensies van EMBV