Geen gedoe, maar gewoon lekker eten

EMBV 18 juni 2019
Een kookboek van Anita Witzier? Ja dat was ook mijn eerste gedachte, en na het lezen van het persbericht nieuwsgierig geworden… En niet onterecht…

Dit is geen boek van een topchef, maar gewoon een heerlijk kookboek voor iedere kookliefhebber en bovenal met recepten die volgens vele uit den boze zouden zijn. Zoals recpeten met brood, aardappelen, pasta noem ze maar op. Met de recepten van Anita kun je die gewoon eten, onder het motto niet te veel van alles.

Dus geen gedoe met een dieet etc, maar gewoon lekker eten in normale verhoudingen. De recepten zijn eenvoudig en duidelijk beschreven. Vele recepten worden ondersteund met mooie kleurenfoto´s.

Het boek laat zien dat lekker eten niet zo moeilijk is. Geen trends in dit boek, maar veel verse groenten, uit de wok, in de salade, op brood, noem het maar op. Een toch zijn het geen standaard recepten, maar verrassende recepten.

Of het nu voor de gezelligheid is, diner voor twee, een borrelhapje, of gewoon alledaags, je vind het wel in het boek zonder fratsen van Anita Witzier.

Dit boek is zeker een aanwinst voor de thuiskok, die zich nu niet meer zo druk hoeft te maken, of het een aardappel of pasta gerecht wordt.

Meer recensies van EMBV