boek met een bijzondere inhoud

ennie 27 juni 2023
Dit boek heb ik in twee etappes gelezen. Na de eerst 85 pagina’s door geworsteld te hebben legde ik het boek weg. Ik vond het tot dan een vreselijk boek, saai en zeurend. Eindeloze gedachtenspinsels over eenvoudige situaties en gebeurtenissen. En na 85 pagina’s had ik niet de hoop meer op verandering. Maar na 3 reviews gelezen te hebben van anderen die dezelfde ervaring hadden gehad, maar die vertelden dat het na ongeveer de 100ste pagina een stuk beter of zelfs een mooi boek werd, ben ik weer overstag gegaan en verder gaan lezen. Ik heb er nou eenmaal een hekel aan om een boek maar gedeeltelijk te lezen en dan weg te leggen. En het werd beloond. Kan ik zeggen dat ik het een mooi boek vind? Nee. Niet zomaar. Maar wel een heel boeiend boek, een boek dat me bleef trekken. En de gedachtenspinsels bleken ook interessanter te worden. Behalve de gebeurtenissen op zich die een thriller-achtig effect hebben beschrijft de hoofdpersoon (in briefvorm) meer en meer haar gevoelens met een eerlijkheid die herkenbaar en tegelijkertijd min of meer of enigszins confronterend kan zijn en tot nadenken stemt. Dat is één van de aspecten die ik boeiend vond. Ik ben blij het gelezen te hebben (op wat profane uitspraken na!). Erg knap geschreven ook, in mijn opinie.

Meer recensies van ennie