Lezersrecensie
Harde lessen van een vrouwelijke CEO en hoe ze zichzelf terug vond
Leslie Cottenjé is een bekende tech-ondernemer in België. Ze startte in 2015 met 2 partners de SAAS-onderneming 'Hello Customer' op en maakte als oprichter en later CEO de explosieve groei van het bedrijf mogelijk. De ondernemers trokken durfkapitaal aan.
Cottenjé werd in haar rol verantwoordelijk voor alle stakeholders: investeerders, klanten, medewerkers. Als tijdens Covid het tij lijkt te keren, begint haar verantwoordelijkheidsgevoel zijn tol te eisen. Ondanks dat ze tegen beter weten in probeert door te zetten, moet ze uiteindelijk aan de rem trekken.
In dit boek beschrijft ze de weg van groei en wat ze heeft moeten leren om zichzelf uiteindelijk terug te vinden. Ik vond het lekker vlot lezen, al is het Engels af en toe wat overdreven en storend. Het hoort ook een beetje bij de tech-sector. Een bijzonder inkijkje in het leven van zo'n topondernemer en ook in wat zij er allemaal voor heeft moeten opgeven. De belangrijkste les in dit boek is misschien wel dat je jezelf kan verliezen in het nastreven van je dromen, maar dat er ook altijd een weg terug is naar jezelf.
Cottenjé werd in haar rol verantwoordelijk voor alle stakeholders: investeerders, klanten, medewerkers. Als tijdens Covid het tij lijkt te keren, begint haar verantwoordelijkheidsgevoel zijn tol te eisen. Ondanks dat ze tegen beter weten in probeert door te zetten, moet ze uiteindelijk aan de rem trekken.
In dit boek beschrijft ze de weg van groei en wat ze heeft moeten leren om zichzelf uiteindelijk terug te vinden. Ik vond het lekker vlot lezen, al is het Engels af en toe wat overdreven en storend. Het hoort ook een beetje bij de tech-sector. Een bijzonder inkijkje in het leven van zo'n topondernemer en ook in wat zij er allemaal voor heeft moeten opgeven. De belangrijkste les in dit boek is misschien wel dat je jezelf kan verliezen in het nastreven van je dromen, maar dat er ook altijd een weg terug is naar jezelf.
1
Reageer op deze recensie