"Meer dan ooit"

Esther 19 december 2019 Auteur
Samenvatting:

Marina Folkers neemt je in "Meer dan ooit' mee van Nederland naar Frankrijk. Korte tijd na de dood van haar man doet Lucie een schokkende ontdekking. Ze neemt ontslag en vertrekt halsoverkop naar Frankrijk op zoek naar haar voormalig geliefde David. Maar David zit helemaal niet op haar te wachten. Na het succes van Marina Folkers' roman "Onder de sterren van Montpellier', die eerder verscheen en zich net als "Meer dan ooit" ook afspeelde in Frankrijk is ook dit weer een heerlijke feelgood roman van Nederlandse bodem.

Frankrijk? Mais Oui, waarom niet?

Wat een heerlijke zin. Waarom ook niet? Dont judge a book by its cover wordt er wel eens gezegd maar ik ben blij dat ik dit wel gedaan heb. Omdat de cover zo sprankelend en veelbelovend, gezellig was wilde ik dit boek heel graag lezen. Ik ben vervolgens uitgekozen voor de leesclub en heb met grote blijdschap daaraan meegedaan. Ik heb met mijn lippen onder aan de brievenbus gehangen en kon niet wachten tot hij er was! Gelukkig duurde het wachten niet lang!
Het boek is meeslepend en tegelijkertijd ook heel verrassend. Het is een echte feelgood maar dat een feelgood niet direct een happy ending betekent heeft Marina bewezen. De personages zijn goed opgebouwd uitgediept en treffend geschetst en het verhaal is heel beeldend geschreven. De personages, ja ook die van Stella zag ik zo voor mij. Maar ook de receptie van de camping, ik zag de mensen daar letterlijk zitten terwijl ik aan het lezen was. Alsof ik er bij was.
Dat zegt wel iets over de stijl en kunde van Marina Folkers. Ik zou het verhaal echt verslonden hebben ware het niet dat ik het tempo van de leesclub wilde aanhouden, wanneer ik daar niet aan meegedaan had zou ik het boek aan een stuk doorgelezen hebben.

Quote: Ik vind dat onvoorstelbaar dapper als je zo kunt uitkomen voor waar je in gelooft en je gevoelens daarmee kenbaar maakt..
Dit is een quote uit een van mijn antwoorden op de vragen uit de leesclub. Waarom ik dat schrijf ontdek je wanneer je meer dan ooit leest.
Find it out yourself!

Alles met elkaar, 5 dik verdiende sterren. Voor plot, opbouw, schrijfstijl maar ook het uitwerken. Het klopte van A tot Z.
In de club is de vraag gesteld welke boodschap er in het verhaal zit.
Ik zou iedereen aanraden het boek te lezen (met deze vraag in gedachten) want MAIS OUI, waarom niet...:)

En met deze zin afsluitend duik ik snel het internet op zoekend naar meer van Marina.

Meer recensies van Esther